dinsdag 31 juli 2012

Shortje

Rokjes en hoedjes, allemaal goed en wel, maar ik heb hier dus wel twee zonen rondlopen, en zonen, die dragen geen rokjes, zelfs niet eens héél even voor mama om te kijken hoe het eruit zou zien. Neen hoor, rokje dragen? Zot!!!!!!!!!

Hemdjes en broekjes dus. Een hemdje heb ik me nog niet aan durven wagen, al ligt er hier een prachtig patroon op mij te wachten (Apple van Ottobre, voor de kenners :)). Een broekje... Daar heb ik me sinds vandaag aan durven wagen! Met een lichtblauw sponsen stofje, en een zelfgetekend patroon in de aanslag zijn we er aan begonnen. Niet zonder slag of stoot, neen neen, maar we zijn er geraakt!

Patroon was gebaseerd op het rechterbeen van een bestaand broekje. Dit 4 maal uitknippen en klaar is kees! Of toch niet? Hmmm...., neen...., want kindjes hebben geen twee rechterbenen natuurlijk. Er hangt ergens ook nog een LINKERbeen aan. Gelukkig had ik nog maar 2 panden uitgeknipt, want toen ik begon te puzzelen kon ik helemaal geen 'beentje' vormen... De rechterachterkant, ja en de linkervoorkant, ja, die had ik liggen. Even denken dus en zelfde patroon toch nog twee maal uitknippen, maar in spiegelbeeld. Of.... zelfde patroon niet in spiegelbeeld, maar op de andere kant van je stof leggen. En ja hoor, het kwam goed!

Volgende stap. Voorpanden aan elkaar naaien. Makkie, met de overlocksteek! Of nog niet helemaal? Hmmm, na het openvouwen van de aan elkaar genaaide delen had ik plots geen beentjes meer. En kindjes, die hebben wel beentjes, 2 zelfs! Maar aha! Eureka! De voorpanden moeten maar tot in het kruis aan elkaar gezet worden natuurlijk, niet tot helemaal beneden. Dompie toch :).

Vanaf nu kwam het dus inderdaad wel helemaal goed! En het resultaat, daar ben ik best wel trots op! Met verstelbare tailleband. Jacobbroek! Here I come! (Of toch al een hemdje?).

De prijs van dit broekje? Onbetaalbaar, zeker als je mijn werkuren meerekent :).


1 opmerking:

  1. Leuk! Ben al benieuwd om jouw versie van de Jacob te zien :) Hier gaan er zeker nog een paar exemplaren van onder de naaimachine rollen, super patroontje!

    BeantwoordenVerwijderen