zaterdag 23 maart 2013

Jacob, the making of...

Sinds september volg ik naailes, en daar leer ik toch wel regelmatig eens wat leuke trukjes! Nu hebben we de Jacob broek gemaakt. Stond al lang eens op het verlanglijstje, en er zullen er zeker en vast nog meer van onder de naaimachine rollen! De ongeduldigen mogen al direct het resultaat bewonderen. En al zeg ik het zelf, Wolf heeft het ideale model om een jacobje te dragen! Het werd één uit dikke blauwe ribvelours (beetje stretch in), met een klein groen paspeltje aan de zakken. Aanschouw de coole pose in de laatse foto!





En hoe zit dat nu met die making of? Ewel, ziehier een aantal -onderweg- foto's. Tip nummer 1: een kartonnen 'moldje' maken om je zakje perfect rond te kunnen strijken en dan stikken.




Tip nr 2: Paspel aanzetten met een blinde rits voetje. Ik kocht me meteen eentje voor m'n husqvarnatje op Matri.nl. 

Tip nr 3: Rondom rond alles eens even vaststikken op 'koordjesstiksel' (lees, 1mm). Dan blijven je zakken zeker op hun plaats. 

Tip nr 4: na het aan elkaar zetten van de twee benen, 1 been recht en 1 been averechts draaien. Dan de twee benen in elkaar stoppen en hopla, je kan perfect de benen aan elkaar zetten met de naaimachine! De lappen werden allemaal eerst 'geoverlocked', maar het in elkaar stikken gebeurde met de goede vertrouwde naaimachine. 

Tip nr 5 (voor mezelf): toch nog iets meer foto's nemen als je het echt nog eens wil kunnen maken! Gelukkig heeft Mamasha (ontwerpster van het Jacob patroon) wel een perfecte fotouitleg!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten