dinsdag 15 oktober 2013

Telma dress: day 1

Zoals gewoonlijk, wanneer er wat druk op de ketel komt, schiet ik in gang! Als vereerde tester van het Telma patroontje, is het de bedoeling tegen 15 oktober met een jurk klaar te zijn! Dringend tijd om er aan te beginnen dus (al hebben wij dutskes ook al beetje extra tijd gekregen tot vrijdag:)).

Mijn Dag 1 bestond uit het overtekenen van de verschillende patroondelen. Ik koos voor maat 42, maat 40 en 44 staan ook nog op het patroonblad, dus ik mag gerust nog wat taartjes extra eten, of een beetje afvallen om nog steeds van het patroon te kunnen gebruik maken. Als je al wat overteken ervaring hebt, krijg je wel een voeling welk lijntje bij welk patroononderdeel hoort. Bloggewijs zal ik hier de verschillende patroondeeltjes 1 voor 1 tonen zie. Eerst het grote patroonblad, dan de verschillende uitgeknipte onderdelen verspreid over het patroonblad. Zo krijg je (hopelijk) een mooi overzicht. En omdat we het alfabet toch ooit met reden geleerd hebben, de patroondeeltjes op alfabetische volgorde!

Overzicht
 A: Voorpand (linksonder)
 B: Rugpand (linksonder)
 C: Voorpand Rok (midden)
 D: Achterpand Rok (midden)
 E: Mouw (midden)
 F+G: Mouw (rechtsonder)
 H: Manchet (linksboven)
 I: Schouderpas 
(rechtsonder mt 42, rechtsboven mt 44 en midden mt 40)
 J: Voorpand beleg (rechtsonder)
 K: Kraagje (rechtsboven)
 L: Riempje (boven)

Overteken en kniptijd?: Toch wel ongeveer 2 uur (maar ik ben misschien een trage mie)

Leuke dingetjes?: De aanduiding hier verlengen of verkorten, om zelf je patroon aan te passen.

Onduidelijkheden?: Valt best mee. Hier en daar wat moeilijk lijntjes aan de juiste patroononderdelen toe te kennen, reden van cirkeltjes zijn in het begin ook nog niet echt duidelijk, maar dat komt wel veronderstel ik :). En op het eigenlijke koop-patroon kan er misschien in kleur gewerkt worden? Of zwart en donkergrijs? Maar als je je hoofd erbij houdt lukt het dus eigenlijk wel prima. 

Morgen het vervolg: stof kiezen en knippen!

6 opmerkingen:

  1. en ik moet nog beginnen met overnemen....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Allée, 'k ben benieuwd, en dat tegen vrijdag, succes! Eens stof geknipt zal het wel vooruit gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amai, courage, ik zag het niet zitten in zo'n korte tijd :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo, ik heb dit super patroontje vandaag ontdekt maar de winkel is jammer genoeg weg... heb je enig idee hoe ik nog aan het patroontje geraak? Groetjes Debbie (ps super mooie versie van jou!!)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hey Debbie, wil je me anders eens een mailtje sturen op katrien.remaut@ugent.be?

    BeantwoordenVerwijderen