zaterdag 27 september 2014

Home made mini couture cowboy

Neefje P had graag wat verkleedkleren voor z'n verjaardag. Ik shopte al een ridderkostuum (voor de zekerheid), maar had mijn zinnen ook gezet op het cowboy setje uit home made mini couture. Weinig patroondelen, ideaal voor de last-minute naaister zoals ik :).

Als voering had ik nog een perfect stofje liggen van een van mijn eerste bestellingen op stoffen.net. De stof voor het giletje en de frulletjes aan de broek komt van een verkeerde bestelling op facebook waarvan ik dacht dat ze okergeel ging uitvallen. Maar voor de cowboy look bleek het stofje dan wel weer perfect!
Oranje rondjes uit vilt en nog een rode ster er op geflocked en de tenue was klaar! Samen iets van een 3u30 werken, patronen overtekenen en uitknippen inbegrepen. Ik vind dat dat goed meevalt!

De broek was wel nog iets te lang, maar is nu door grotere zus J aangeslaan :). En ook hier alweer op het feest mensen die pas na een dik kwartier doorhadden dat de outfit zelf gemaakt was. I like :). 


Patroon: home made mini couture
Stof: stoffen.net en facebook. Allemaal minder dan 5 euro/m :). 

5 opmerkingen:

  1. Daar zal neefje blij mee zijn !
    Leuk : die sterren op het gilet !
    Dit zouden mijn kleinzoontjes ook waarderen. Ik krijg regelmatig een 'bestelling' van hen ; want ze zijn dol op verkleedkleren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. het contrast tussen de rode ster en het oranje cirkeltje had iets groter gemogen, maar als ze het aanhebben zie je het wel goed, beter dan op de foto. Ik was er ook erg tevreden over, over dit setje :)

      Verwijderen
  2. Dat is nu eens een origineel cadeautje!Die gaat zich kunnen uit leven als cowboy ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Daar zal er veel plezier aan beleefd worden! Leuk!
    Vraagje, een paar jaar geleden heb je een overlock Lewenstein aangekocht, ben je er nog steeds tevreden over? Het is dat ik er ook graag één wil aanschaffen.
    Groetjes Nancy

    BeantwoordenVerwijderen