woensdag 27 januari 2016

December swapje


Het begrip 'swapje' zal ik de meesten onder ons al niet meer moeten uitleggen veronderstel ik :). Je stopt alle deelnemers van het swapje in een pot (of online via namentrekken bijvoorbeeld), en krijgt dan een naam voor wie je iets mag maken. Jouw naam is ook aan iemand toegewezen, en het leuke is dat dit alles in het 'geheim' verloopt. Je weet dus niet wat je van wie zal krijgen en jouw swaptoffer heeft er ook het raden naar dat jij iets voor hem of haar zou maken. 

Meestal maak ik iets voor de kindjes van mijn swaptoffer. Maar mijn swaptoffer deze keer had helemaal geen kindjes, dus alle klassiekers (T-shirts, rokjes, turnzakjes, ...) mochten in de patroonmap blijven... Hmmmm, ik was echt inspiratieloos. En waar ik (zelfs als ik weet wat ik wil maken) meestal vaak tegen de deadline aanleun, was het nu nog rampzaliger. Een deadline die dichterbij kwam, en een hoofd dat allerlei boeken doorbladerde, maar geen knopen kon doorhakken...  
Bij de boekenspeurtocht viel mijn oog op de tafel onderleggers in Stof voor durf het zelvers (1). Ik combineerde een vrolijk appelgroen met een lichtgroen stofje voor en achteraan. Want tafelen doet iedereen wel graag dacht ik zo! 



De swap werd aangevuld met 4 gekochte tafelnapjes (niet genoeg stof en tijd), twee mooie kaarsen en een rolletje met kleurrijke 'dingentjes' om rond je glasvoet te schuiven, zodat iedereen op het feest zijn eigen glas weet terug te vinden. Het kersenpitkussentje met de egeltjes mag je wegdenken, want daarvan besliste ik op het nippertjes dat het niet in het 'concept' paste :). A little birdie told me dat mijn swaptoffer heel tevreden was!




En wat kreeg ik dan zelf? Twee leuke groene handdoeken met een minion en een angry bird. Daar waren de kindjes al onmiddellijk om aan het kibbelen :). En voor mezelf nog een leuk tasje met mijn naam en mooie kolibri's op geborduurd aan de achterkant. Terug een geslaagde swapeditie!!!


1 opmerking: